BEGROTING 2021

PR03 Economische zaken en promotie

Prioriteiten en vervangingsinvesteringen

Investering

Lasten

Incidenteel / structureel

Prioriteiten

Ondernemersnetwerken

30

Structureel

Continueren inzet Stichting Streetwise

68

34

Incidenteel

Citymarketing

50

50

Incidenteel

Ondernemersnetwerken

Wat willen we bereiken?

Lidmaatschap van een ondernemersnetwerk is een laagdrempelige manier om in contact te komen met ondernemers en het relatienetwerk te onderhouden. Ondernemers en gemeente weten elkaar makkelijker te vinden, en e.e.a. draagt bij aan een goede kijk op relevante ontwikkelingen.

Wat gaan we daarvoor doen?

De kosten van deze lidmaatschappen (ruim € 50.000,-) worden betaald uit de grondexploitaties van de bedrijventerreinen. Een lidmaatschap is echter algemeen van aard en kan niet aan één specifiek bedrijventerrein worden toegewezen. Daarom willen we deze uit de GREX halen en hiervoor een reguliere begrotingspost opvoeren.

Wat mag het kosten?

We hebben de toegevoegde waarde van ieder lidmaatschap tegen het licht gehouden. Door bewuste keuzes wordt een besparing van ruim € 20.000,- gerealiseerd. Voor de resterende lidmaatschappen is een bedrag van € 30.000,- structureel nodig.  

Continueren inzet Stichting Streetwise

Wat willen we bereiken?

In 2020 is Stichting Streetwise gestart in Weert om het vestigingsklimaat in de binnenstad te verbeteren, het aantrekken en begeleiden van nieuwe vestigers en het opzetten van een stimuleringsregeling.
Ondanks de crisis is Streetwise erin geslaagd om nieuwe ondernemers aan te trekken en een stimuleringsregeling op te zetten. Zeker nu is de inzet van Streetwise in de binnenstad zeer wenselijk.

Wat gaan we daarvoor doen?

Het continueren van de inzet van Streetwise in 2021 en 2022 draagt bij aan het terugdringen van de leegstand in de binnenstad.

Wat mag het kosten?

Voor de inzet van Stichting Streetwise is jaarlijks een bedrag nodig van € 67.500,-, Het is de bedoeling dat 50% hiervan wordt gefinancierd door de Provincie.

Citymarketing

Wat willen we bereiken?

Een passende merkstrategie om Weert mee op de kaart te zetten om nieuwe inwoners, bedrijven en toeristen te trekken. Het nog vast te stellen plan geeft invulling aan hoe de strategie uitgevoerd en geborgd moet worden voor de toekomst.

Wat gaan we daarvoor doen?

Er zijn voor 2021 geen ambtelijke uren beschikbaar voor citymarketing. Eenmalig is een bedrag nodig om de uitvoering ambtelijk te begeleiden.

Wat mag het kosten?

Voor het overgangsjaar wordt éénmalig een bedrag gevraagd van € 50.000,-

Deze pagina is gebouwd op 10/01/2020 13:02:00 met de export van 10/01/2020 12:54:54